Tu cum schimbi o roata?

Tu cum schimbi o roata?

Tu cum schimbi o roata? Tuturor soferilor li s-a intamplat sa ramana cu masina in pana. Nu e un lucru deloc placut insa nici nu e o tragedie daca deodata te trezesti cu o roata defecta. Trebuie doar sa iti pastrezi calmul si sa incerci sa o schimbi.

De ce ai nevoie?

Vei avea nevoie de cartea masinii (pentru a sti unde trebuie pozitionat cricul), roata de rezerva, un cric auto, o cheie in cruce si una dinamometrica, manusi, triunghi reflectorizant, vesta reflectorizanta si o lanterna.

schimb-cauciuc

Cum procedezi?

Incepe prin a opri motorul, lasand luminile de avarie pornite. Nu uita sa tragi frana de mana si sa lasi masina in viteza a I-a. Imbraca vesta reflectorizanta si aseaza triunghiurile reflectorizante pe sosea  la o distanta de cel putin 50 de metri in fata si spate.

Urmatorul pas este sa blochezi roata ce se gaseste la polul opus (pe diagonala) celei pe care vrei sa o schimbi. Apoi scoate roata de rezerva si plaseaz-o undeva la indemana pentru a facilita operatiunea.

Monteaza cricul corect, in locul destinat acestuia si extinde-l pentru a ridica masina la inaltimea potrivita. Apoi slabeste suruburile sau piuletele rotilor, scotandu-le fara a uita sa mentii roata pe butuc cat mai sus. Astfel va fi mai usor sa scoti roata.

Atunci cand montezi roata de rezerva, asigura-te ca pozitia sa este cea potrivita si insurubeaza piulitele sau suruburile in sus. Nu strange toate suruburile la maxim inainte de a cobora roata. Pune roata defecta in portbagaj si strange toate sculele, depozitandu-le la locul lor. Nu uita ca roata de rezerva se foloseste in situatii exceptionale deci nu trebuie uzata la mai mult de 80 km/h.

Desigur, schimbatul rotilor nu este pentru toata lumea, asa ca daca nu vrei sa iti bati capul cu aceasta operatiune apeleaza la o firma de asistenta auto de incredere. Ei vor face munca in locul tau si tu vei avea siguranta profesionalismului.

Comments are closed.